Operaatio Hemavan

Tänne blogiin kokoamme Tampereen seurakuntien lasketteluriparin vuosimallia 2018 kuulumisia, kommelluksia ja parhaita paloja. Näin myös kotiväki pääsee seuraamaan yhteistä matkaamme. Blogiteksti julkaistaan aina päivittäin illalla ja sen kirjoittamisesta vastaavat pääsääntöisesti riparilaiset.

3.3.2018 0.39Kotiinpalaajat Leirin ohjaajatiimi

Koska torstai-illan huikean iltashown ja sitä seuranneen hartauden jälkeen pääsimme hieman normaalia myöhemmin nukkumaan, heräsimme viimeisenä leiriaamuna vastaavasti hieman normaalia aiemmin. Aamupalasämpylöiden ja puuron jälkeen alkoi hervoton pakkaaminen ja pian olimmekin jo matkalla kohti Uumajaa, tai oikeammin Holmsundia. Alkumatkasta meillä olikin mukavasti aikaa ihastella maisemia.

Hemavan18 14

Lounastauon pidimme jo menomatkalla tutuksi tulleessa ravintolassa Lyckselessä. Ruokavalikoima oli jälleen kattava ja sivupöydällä oli vielä pizzaakin tarjolla. Uumajaan saavuttuamme pääsimme shoppailemaan ja kahvittelemaan paikalliseen ostoskeskukseen. Ja kävipä meistä osa IKEAssakin ostoksilla. Ostosten jälkeen bussiin jäi kuitenkin vielä meillekin tilaa. Shoppailureissun jälkeen oli vuorossa n. 20 minuutin matka satamaan. Laivan lähdettyä pidimme riparin loppukokeen, kävimme syömässä maittavan saaristolaisbuffetin ja askartelimme kaikille sydänkortit, joihin kirjoitimme positiivisia palautteita toinen toisillemme. Vaasaan saavuimme n. kello 23:30 Suomen aikaa ja Laihialla jätimme hyvästit ja kiitokset matkanjohtajallemme Juhalle sekä Leevi-isoselle. Nyt edessämme aukeaa pimeä kolmostie ja vielä noin kahden ja puolen tunnin matka kohti Tampesteria. Pian saamme kiitollisin mielin siirtyä omiin sänkyihimme nukkumaan ja odottelemaan ensi viikolla häämöttävää konfirmaatiota.

Taivaan Isän siunausta kaikille tulevaan viikkoon ja rippijuhliin!

Lue lisää | 0 Kommenttia | Kommentoi

1.3.2018 20.52Nihkeä hiihtokeli Lotta, Johannes, Niklas, Amanda, Daniel & Leevi-isonen

Hemavan18 8

KOMPPANIASSA HERÄTYS! Kaikui aamulla  kellon näyttäessä 8.15. Heräsimme väsyneinä.
Jumiksessa loruteltiin jälleen. Oppitunnilla puhuimme nuorista seurakuntalaisista ja isoset kertoivat omia kokemuksiaan. Sen jälkeen puhuttiin konfirmaatiosta.

Hemavan18 11

Ruuan jälkeen tiemme suuntasi rinteisiin ja ladulle. Ruuaksi oli viimeinkin odottamiamme lihapullia. Rinteessä nähtiin tyylikkäitä kaatumisia ja muitakin epäonnistumisia. Rinteessä näkyi myös kehitystä osalla porukassa viimeisen laskupäivän kunniaksi.
Rinteen jälkeen söimme lettuja ja menimme oppitunnille. Oppitunnilla isoset esittivät hienoja näytelmiä seurustelusta. Tämän jälkeen ruotsalaiset viihdyttivät meitä.

Hemavan18 12

28.2.2018 21.01Suurkuluttajat Moona, Tomi, Lauri, Liisa & Axel-isonen

Heräsimme iloisesti aamupalalle, jossa tarjoiltiin mainiota ruispuuroa hyvine hilloineen ja leipineen. Kiinnostavien oppituntien jälkeen pääsimme mäkeen. Suurin osa porukasta lähti eiliseen tapaan isoille rinteille. Kolme urheaa kiipeilijää lähtivät kapuamaan rinnettä ylös hienoja kuvia varten.

Hemavan18 9

Kaikki laskijat menivät loppuajaksi temppurinteeseen ja siellä nähtiin näyttäviä suorituksia ja myöskin yhtä näyttäviä kaatumisia.

Hemavan18 10

Suomalaiset turistit tulivat tervehtimään erästä leiriläistä mäessä ja kysyivät tältä nuuskaa (jota meiltä ei tietenkään löytynyt). Rinneajan jälkeen lähdimme Joukolla kauppaan. Suosituin tuote kaupasta on ollut Coca-Cola, jota on yhteensä tullut ostettua lähemmäs sata litraa. Vapaa-ajalla pelasimme jälleen korttia ja pingistä sekä teimme hienoja kampauksia. Illalliseksi söimme kalaa ja perunaa. Sairastilanne on kaksinkertaistunut. Kaikki on silti hyvin.
Loppu.

Lue lisää | 0 Kommenttia | Kommentoi

27.2.2018 20.42Uusia kokemuksia ja korttipelejä Aada, Eeli, Petra, Roni & Ada-isonen

Aamulla heräsimme iloisin mielin Adan soittamaan lauluun Wake me up. Tämän jälkeen menimme syömään herkullista aamiaista - lämpimiä sämpylöitä. Aamujumalanpalveluksessa käsittelimme pääsiäisen tapahtumia. Oppitunnilla katsoimme elokuvaa Jeesuksen elämästä. Rinteessä oli uusia onnistumisia, mutta naarmuilta ei säästytty. Myös uusia laskettelutapoja kokeiltiin. Osa kävi myös ensimmäistä kertaa mustissa rinteissä.

Hemavan18 7

Rinteiden jälkeen rentouduttiin korttipelien ja herkkujen kera ja jotkut kävivät saunassa. Päivällisellä söimme maukkaita pihvejä ja perunoita. Sen jälkeen oli toiminnallinen urheiluoppitunti. Raamisryhmät valmistelivat näytelmiä eri Raamatun tapahtumista iltaohjelmaan. Nyt olemme kirjoittamassa blogia ja odottelemme innoissamme iltaohjelmaa ja näytelmien näkemistä.

Hemavan18 8

Lue lisää | 0 Kommenttia | Kommentoi

26.2.2018 20.31Suoraan mustaan mäkeen Casper, Matias, Patrik, Elisa, Sofi & Jere-isonen

Päivä alkoi ravitsevalla ja hyvällä aamupalalla. Tänään pääsimme vihdoin vaativimpaan rinteeseen. Maisemat olivat huikeat varsinkin huipuilla. Kaatumisia tapahtui, mutta ei mitään vakavampaa. Kaikilla oli erittäin hauskaa laskiessa. Päästiin piirtämään raamatullisia sarjakuvia. Lounaalla oli erittäin hyvää perunapihviä ja pekonia.

Hemavan18 4
Hemavan18 5
Hemavan18 6

25.2.2018 20.50Day 1 Saku, Eetu, Iisa, Aleksi, Björn & Venla-isonen

Heräsimme aamulla aikaisin ja ulkona näytti olevan loistava laskukeli auringon kera. Aamupala maistui mahtavalle ja tämän jälkeen isoset ja ohjaajat pitivät meille jumalanpalveluksen. Tämän jälkeen opiskeltiin ja Juha jakoi meille hissiliput polttelemaan taskunpohjia. Tämän jälkeen piti vielä yrittää malttaa syödä ja sitten pitkän odotuksen jälkeen pääsimme mäkeen.

Hemavan18 3

Mäessä oli vauhdikas tunnelma ja pienistä kaatuiluista huolimatta kaikki saapuivat taas majoitusrakennukselle ajoissa. Sitten saunottiin ja päästiin jälleen syömään. Oli jopa jälkiruuaksi jäätelöä. Nyt ollaan toimittu ryhmissä ja opiskeltu. Oli meillä tuossa rastiratakin. Iltaohjelmaa odotellessa.

24.2.2018 23.59Hälsningar från Hemavan! Ohjaajat Janne, Tiina & Heidi

Bussi toi meidät tänään turvallisesti perille, mutta kerrotaanpa ensin hieman matkasta:

Perjantaina bussi starttasi Hakametsän jäähallin pihalta sovitusti klo 17 täynnä innostuneita ja jännittyneitä leiriläisiä, isosia ja ohjaajia. Ensimmäinen pysähdyspaikkamme oli Lapuan tuomiokirkko, jonka urkuihin tutustuimme kanttorin johdolla. Osa leiriläisistä pääsikin kokeilemaan noiden äänikertojen määrällä mitattuna Suomen suurimpien urkujen soittoa. Tämän stopin aikana joukkoomme liittyi myös kuskimme ja matkanjohtajamme Juha sekä Leevi-isonen.

Lapuan tuomiokirkko

Lapuanhovissa tankkasimme vatsamme täyteen pitsaa ja muita herkkuja, jotta jaksoimme jatkaa matkaamme kohti Vaasaa. Reilu tunnin matkan ja pienen satamassa odottelun jälkeen pääsimme bussin kyydissä laivaan. Laivassa ei meidän lisäksi ollut paikalla muita kuin henkilökuntaa ja saimmekin nopeasti hyttimme ja pääsimme nukkumaan.

Tämä päivä alkoi virkeänä ja osalla hieman vähemmän virkeänä aamupalalla, joka nautittiin laivan ravintolaosastolla. Laivan jo lähdettyä satamasta aamiaisen ja aamuhartauden jälkeen päästiinkin opiskelemaan ja miettimään muun muassa, millainen Jumala meillä on, sekä pohdiskelemaan luomakunnan saloja. Jälkimmäiseen aiheeseen sopikin hyvin laivan kokoustilojen ikkunoista paistava aurinko ja jäinen perämeri. Loppumatkasta oli vielä aikaa isosten järjestämälle äksönille, jonka aikana myös laivan maskotti kävi tervehtimässä leiriläisiä. Opetusten ja isosten järjestämän aktiviteetin ohella laivamatkan aikana jäi mukavasti aikaa käydä myös täydentämässä karkki- ja limsavarastoja.

Vaasa-Uumaja 1
Vaasa-Uumaja 2

Uumajassa saimme Juhalta laajan infopaketin kaupungista, jonka jälkeen ajoimme noin kahden ja puolen tunnin matkan Lyckseleen, jossa sijaitsevassa kotakahvilassa söimme buffet-lounaan. Vatsat täysinä jatkoimme matkaa ja bussissa meillä oli tietovisa, jonka voittajaksi niukasti selviytyi the Winners -niminen joukkue. Matkan aikana taisimme siinä jonkin laulunkin lurauttaa.

Hemavan18 1
Hemavan18 2

Illalla noin kello 19 Svensk tid eli Ruotsin aikaa pääsimme ystävällisen henkilökunnan meitä vastaanottaessa majoittumaan lukaaliin, joka toimii asuntonamme seuraavat viisi täyttä päivää. Iltakahdeksan aikaan pääsimme syömään ja henkilökunnan puolesta Robert kävi kertomassa meille paikan turvallisuusohjeet. Ilta jatkui vielä isosten järjestämällä hienolla, lähes spektaakkelinomaisella iltaohjelmalla, jonka jälkeen olikin aika iltapesujen kautta hiljentyä iltahartauteen. Hartauden jälkeen käytävillä hiljenikin pian, ja nyt leirin ohjaajiakin väsyttää jo sen verran, että on syytä mennä tästä nukkumaan. Leirikuulumisia luvassa jälleen huomenna ja silloin ensimmäistä kertaa riparilaisten näkökulmasta. Hyvää yötä!