Aamukaste

Rippikoululaisten Aamukaste-tapahtuma on tarkoitettu niille rippikoululaisille, joita ei ole kastettu. Rippikouluun voi toki osallistua, vaikka ei olekaan kastettu. Konfirmoiduiksi voivat kuitenkin tulla vain kastetut ja rippikoulun käyneet kirkon jäsenet. Usein kastamaton rippikoulun käynyt nuori kastetaan rippikoulun jälkeen ennen konfirmaatiota.

Kevään 2025 aamukastejuhla

Rippikoululaisten Aamukaste-tapahtuma järjestetään Kalevan kirkossa 17.5.2025 (klo 11, 12.30 ja 14)

Rippikoululaisten  Aamukaste-tapahtuma on 14–15-vuotiaille rippikoululaisille, joita ei ole kastettu.

Tässä yhteisöllisessä, rennon leppoisassa ja tunnelmallisessa kastejuhlassa on kerralla noin viisi kastettavaa lähipiireineen.  Sinun ja perheesi ei itse tarvitse miettiä juhlien järjestelyjä, vaan kaikki on tehty tarjoilua myöten valmiiksi. Mukaan  voi kutsua myös lähipiirin ihmisiä.

• Kasteeseen tarvitaan molempien huoltajien suostumus ja allekirjoitus.
  • Kastettavalla tulee olla vähintään yksi konfirmoitu ja ev.lut. kirkkoon kuuluva kummi.
  • Lataa tästä kasteilmoituslomake ja täytä se. Tarvitset sen ilmoittautumisen liitteeksi.
  • Ilmoittautuminen tästä linkistä aamukasteelle on auki 22.11.2024–11.5.2025.

Vaisanen Reetta
Reetta Peltola, seurakuntapastori, kasvatuksen pastori reetta.peltola@evl.fi p. 040 184 1708
Salminen Anniina
Anniina Salminen, seurakuntapastori nuorisotyö anniina.salminen@evl.fi p. 050 409 9960